Určitě to dobře znáte. Máte před uzávěrkou, potřebujete od klientů veškeré podklady, a jakmile vám je donesou, čeká vás maraton přepisování a papírování. S aplikací mPOHODA je toto ale minulostí. O dokladech svých klientů budete mít perfektní přehled a ušetříte tak nejen čas, ale i spoustu starostí. Vaši klienti navíc mohou aplikaci mPOHODA využít i pro EET.
Snadná synchronizace dat mezi aplikací a programem POHODA
Možnost automatického zaúčtování dokladů po jejich importu do programu POHODA
Aplikace dostupná pro web, Android a iOS, jejíž instalaci zvládnou klienti raz dva
Je potřeba, abyste i vy, jakožto účetní, měli účet v aplikaci mPOHODA. Pokud jej zatím nemáte, nevěste hlavu, je to velice jednoduché. Stačí se zdarma zaregistrovat, vyplnění formuláře zabere jenom pár chvilek a je hotovo.
Firmu v aplikaci mPOHODA můžete svému klientovi založit rovnou ze svého účetního programu POHODA. A jak na to? V programu POHODA otevřete tu účetní jednotku, kterou chcete do aplikace mPOHODA přenést, a v agendě Globální nastavení/mPOHODA zatrhněte volbu Povolit komunikaci. Následně zadejte své přihlašovací údaje, které jste zadali při registraci do aplikace mPOHODA, a klikněte na tlačítko Nastavení. V zobrazeném průvodci vyberte hotovostní poklady a bankovní účty firmy, které se mají přenést do nově založené účetní jednotky. Pak už stačí jen z nabízených kontaktů vybrat uživatele, kterému chcete odeslat pozvánku do aplikace, a dokončit průvodce.
Vašemu klientovi tak přijde do e-mailu pozvánka do aplikace. Jakmile ji přijme, je potřeba, aby se registroval. Údaje o jeho firmě se přenesly z programu POHODA, proto už stačí jenom vše zkontrolovat, nastavit formát číselných řad a rovnou se může pustit do vystavování dokladů. Z počátku bude pracovat ve Start verzi, která je zdarma, a to včetně funkcí EET. Pokud mu limity bezplatné verze nebudou stačit, budete potřebovat verzi aplikace mPOHODA Pro, ke které si můžete dokoupit volitelný počet IČ – ty využijete pro své klienty.
EET funkce jsou v aplikaci mPOHODA zdarma, a to i ve verzi Start. Váš klient tak může tržby evidovat rovnou z mobilu, klidně i u zákazníka. Aplikaci jde samozřejmě napojit na hardwarové doplňky, jako jsou tiskárny nebo čtečky, je proto ideální také pro řemeslníky a další podnikatele, kteří nemají stálou provozovnu. Evidovat tržby jde pouze v mobilních aplikacích mPOHODA pro Android a iOS, nikoliv ve webové aplikaci.
Mezi programem POHODA a aplikací mPOHODA můžete vzájemně sdílet data nebo je přenášet z jednoho systému do druhého. Samotnou synchronizaci spustíte v programu POHODA povelem Soubor/Datová komunikace/mPOHODA… Dokonce můžete nastavit i automatickou výměnu dat mezi programem POHODA a aplikací mPOHODA. To se hodí, když chcete provádět přenos mezi aplikacemi pravidelně a v konkrétní dobu. Další informace o synchronizaci včetně podrobného přehledu synchronizovaných záznamů najdete v nápovědě aplikace.
Záleží nám na tom, aby spolupráce účetní a jejího klienta byla co nejhladší, a proto do aplikace mPOHODA přidáváme funkce, které ocení nejen podnikatelé, ale i samotní účetní. mPOHODA například zvládne automatické zaúčtování dokladů po synchronizaci dat s programem POHODA. V aplikaci pak mají podnikatelé také možnost pozastavit synchronizaci rozpracovaného dokladu – často je totiž některé faktury potřeba postupně upravovat a k účetní by se tak měl dostat až finální doklad.